Pages

Sunday, May 6, 2012

圣安德烈初级学院华文讲座 (3月20日)


圣安德烈初级学院 (St Andrew JC) 的黄映红老师邀请全球暖化研究小组在3月20日到圣安德烈初院举办华文讲座。

组员在下午1点到达圣安德烈初院摆设摊位,展示环保讯息和分发环保手册。华文讲座在下午3.45开始,到 4.30结束。400名修读华语的学生出席讲座。

在圣安德烈初级学院,组员们受到圣安德烈初院华文部老师的热情款待,让我们深受鼓舞。(毕竟还是有许多教师/学生关心环保课题的 :>)


以下是老师/ 学生们给于我们的一些反馈:

感谢您和团队到来分享。说真的,我打从心里佩服你们的精神,这个地球真的需要很多像你们这样的人,只可惜这是个功利主义的社会,人们不懂得自然环保,更不懂得心灵环保。请继续努力,地球能够感受您的关怀!加油!
- 黄映红老师,华文老师,圣安德烈初院。

讲座提供了学生一些有用的讯息。资料、数据充足。谢谢你们的努力!
-Jiang Li, 华文老师,圣安德烈初院。

学生们的反馈:
*最大的收获是更深入了解地球暖化的原因。
*我学到全球暖化有多严重,而且我们都应该支持环保
*我学到在自己的生活中做出小小的改变,能对地球有很大的影响。
*知道地球暖化会带来多少灾害,并且让我知道我能够怎样出一份力来延缓地球暖化。
*我学到地球温度上升对动物和人们有多大的影响。我也了解到吃很多肉对地球的影响。尤其是牛肉,因为生产牛肉最消耗资源。

Student’s feedback:
- The talk let us know why saving the planet is essential. It is interesting because Mr Low offered a lot of visual learning points. (videos)

- It has made me much more aware of the urgency of climate change and the importance for individual responsibility of being a global citizen to help solve the problem of depleting nature of the earth.

- I learnt even more ways to save the environment. In addition, I got to understand how vulnerable the world is due to inconsiderate acts by human.

- The earth really needs our attention because of so much harm we as humans have done to it.

- I learnt to cherish our environment and how important it is for us to take care and be responsible for it!

No comments: